Login

Featured item: KFC's Comfort Zone: Een worden met een hartig taartje

/root/hook/featured-item/block[@lang=$lang]/name

KFC's Comfort Zone: Een worden met een hartig taartje
Meditatie is blijkbaar zo mainstream geworden dat het zelfs de aandacht trekt van grote adverteerders. Goed nieuws, of het begin van het einde? Een analyse van Rod Meade Sperry. Lees meer »

Nieuwe naam boeddhistische tv bij de KRO/NCRV

  • 15-09-2017

Onder de naam De Boeddhistische Blik gaat KRO/NCRV vanaf 17 september verder met het uitzenden van boeddhistische programma’s.

Sinds de Boeddhistische Omroep Stichting (BOS) in januari 2016 ophield te bestaan, is de KRO/NCRV verantwoordelijk voor het uitzenden van boeddhistische programma’s op NPO2. In eerste instantie deed de omroep dat onder de naam ‘Bodhitv’. 

Inderdaad, exact dezelfde naam als het platform waarop je dit bericht leest. Horen deze twee dan niet bij elkaar?

Het antwoord daarop is: ja, maar…..

De programma’s worden geproduceerd onder de naam van KRO/NCRV en de website BodhiTV is een juridisch en organisatorisch zelfstandige organisatie. Dat blijkt, logisch uiteraard, toch teveel verwarring te geven bij onze kijkers en lezers, ook al streven we grotendeels hetzelfde na.

Hoe zit het dan precies?

De website Bodhitv was tot december 2015 het online jongerenplatform behorend bij de BOS. Sinds januari 2016 worden wij als website bestuurd en gefinancierd door de Stichting Vrienden van de BOS, met een bredere doelstelling, ook gericht op het informeren over de boeddhistische televisieprogramma’s. Het gaat dan om puur ‘web only’ content: korte video’s, columns en geschreven interviews.

Ook in dit nieuwe televisieseizoen gaan wij onder de naam Bodhitv door met het maken van onafhankelijke boeddhistische content. Daarnaast blijven wij bezoekers de weg wijzen naar de boeddhistische programma’s op tv, nu dus met onder het label ‘De Boeddhistische Blik.’

Duizelt het je nog steeds? Stuur ons dan gerust een mailtje! Of ga naar onze pagina op Facebook.